מזגנים מופעלים רבות בימי הקיץ ובבתים רבים ללא הפסקה כולל בלילות. הרצון הוא, כמובן, לקרר את החללים הפנימיים בבית ולהזרים לתוכם אוויר קר ויבש. ימי הקיץ הארוכים מאופיינים בעומס חום כבד, ולעיתים, בלתי נסבל ופעילות המזגן מאפשרת לשוהים בתוך המבנים לתפקד היטב ובצורה נינוחה. האוויר בחלל המבנה הינו לח ומדחס המזגן מצליח להפריד את הלחות מהאוויר ומזרים אותה החוצה אל מיכלי ניקוז אותם מניחים בצמוד לקיר החיצוני. כאשר המערכות הפנימיות פועלות כהלכה אזי הקירור הינו מעולה. יחד עם זאת, עלולות להיווצר תקלות מסיבות שונות. אחת הנפוצות ביותר היא ריחות לא נעימים עקב אי ניקוז יעיל של המים הגורמים להצטברותם בנקודות שונות במערכת. כאשר המים עומדים זמן רב ללא זרימה נוצר עובש עם ריח. זהו הריח האופייני המלווה כל פעולת מזגן. הוא יכול להיווצר גם כאשר המזגן אינו פועל. הוא חודר לתוך הבית ומפריע לשוהים בו.

סיבות לתקלות

טיפול בתקלה כזאת אינו מסובך וניתן לעשותו עצמאית, אם כי, תמיד כדאי להזמין טכנאי מזגנים לבדיקת סיבת הריחות. העובש יכול להצטבר בכמה הזדמנויות. האפשרות הראשונה היא הצטברות לחות ברדיאטור של המזגן. המים ממנו דולפים אל אמבטיית ניקוז הממוקמת בחלקו התחתון של המזגן, נעמדים שם ויוצרים את העובש. מצב אחר הוא לאחר ניקוי מסננים. לאחר ששוטפים אותם במים יש להמתין עד שיתייבשו כליל. במידה ולא עושים כך ומכניסים אותם כשהם עדיין רטובים, עלולה להצטבר עליהם לחות שתוביל לעובש. אפשרות אחרת היא מערכת ניקוז לא תקינה כתוצאה מהתקנה לא נכונה. אזי זרימת המים לא תהיה  טובה. אפשרות אחרת היא סתימה בצנרת עקב חדירת גוף זר כמו אבן קטנה, עלים וכדומה.

טיפול בתקלות

כאשר התקלות הינן פשוטות ניתן, לרוב, לפתור אותן עצמאית. מה שנהוג לעשות הוא לנקות את האמבטייה, או את הפילטרים אותם ניתן להוציא ללא קושי, לרחוץ, להניח לייבוש ולרסס עליהם חומרים תקניים נגד רטיבות. לבסוף, להתקינם חזרה בצורה הנכונה. לצורך טיפולים אחרים ומעט יותר מורכבים כמו: ניקוי רדיאטור או פתיחת סתימה כדאי להזמין טכנאי. הוא יטפל בהם. לאחר הטיפול הוא ירסס לתוכם חלקים מסוימים חומרים מעכבי לחות, ובנוסף, יבדוק את המזגן לפני שיחזירו לפעילות. ריחות רעים עלולים לעלות במזגנים ישנים אבל גם בחדשים כבר לאחר תקופת עבודה קצרה, יחסית. לרוב, הם מופיעים לאחר שנתיים מההתקנה. בדרך כלל, מדובר בתקלות פעוטות שניתן לפתור אותן עצמאית או בעזרת טכנאי בעלות נמוכה, יחסית. כדאי לטפל בנזילות מייד כאשר הן קורות על מנת למנוע הצטברות נזקים נוספת. הדבר נכון לכל תקלה שהיא וניתן להתייעץ עם מומחה של חברה הפועלת בתחום. ייעוץ טלפוני ניתן, לרוב, חינם וכדאי לנצלו.

סוגי מזגנים

מומלץ להיעזר בחברה בעלת מוניטין לכל שאלה כולל במצבים בהם מתלבטים לגבי המזגן שכדאי לרכוש. קיימים מזגנים שונים. הנפוצים בהם הינם המפוצלים המגיעים בדגמים שונים כמו: עיליים, מיני מרכזיים ומרכזיים. העיליים יכולים להיות סטנדארטיים או מזגני אינוורטר. הקטנים מגיעים עם עוצמות של 1  כוח סוס המתאימים לחדרים קטן ועד ל 4 ויותר כוח סוס המתאימים לחללים גדולים יותר. ריח רע מעובש יכול להיווצר בכל סוג של מזגן. תקלה אופיינית אחרת שאיננה מסווגת כמורכבת היא בריחת גז, או רעש ממזגן. קיימות תקלות רציניות הנובעות מחלקים תקולים שיש להחליפם ועוד. לחברה מקצועית יש תשתית יעילה הכוללת צוותי עבודה המגיעים עם ניידות שירות מאובזרות. כל לקוח יזכה לשירות מקצועי ואישי.