מעוניינים להתקין מזגן אבל לא יודעים איזה גודל? יצאנו לעיר ראשון לציון ובדקנו עם מגוון טכנאי מזגנים בראשון לציון וזה המידע שקיבלנו.. המזגנים, כמו מכשירי חשמל אחרים, מגיעים במגוון רחב של דגמים. הרצון הוא להתאימם לצרכי בתים ומבנים שונים. הם נועדו לקרר/לחמם חדרים קטנים, בינוניים וחללים ענקיים ביניהם גדולים פתוחים ואחרים המחולקים לחדרי/חללי משנה. השיקולים לבחירתם נעשית על ידי הרוכשים ותלויה באלמנטים שונים. בראש וראשונה, גודל השטח שיש לקרר, צורתו, חלוקתו הפנימית, בידודו ומיקומו בתוך המבנה, על פי מספר כיווני האוויר, אזור בארץ, מספר הנפשות, סגנון החיים ועוד. שיקול אחר הוא סוג המזגן. יש מזגנים רגילים ויש מזגני אינוורטר עם טכנולוגיה מתקדמת. נוסף הוא איכות המזגן והמוניטין של היצרן, המחירים של כל דגם וכמובן, שגם לטעם האישי של כל בעל נכס יש משקל.

מזגנים לחדרים בודדים

כאמור, השיקול העיקרי הוא גודל השטח שיש לקרר. המזגנים הנפוצים הם המפוצלים והמבוקשים ביותר הם העיליים. כל מזגן כזה מגיע בשתי יחידות. יחידה אחת פנימית ובה מצוי המאייד. היא מותקנת על אחד הקירות בגובה נדרש כאשר הבחירה היא במיקום אשר מסוגל לפזר את האוויר בדרך הטובה ביותר. החיצוני מותקן על גג/קיר הבית או על הקרקע ומכיל בתוכו את המדחס. ניתן למצוא עיליים בגדלים שונים וכל אחד בנוי לאספקת תפוקת קור/חום שונה. החלוקה הגסה היא כדלקמן: מזגני 1 כוח סוס המתאימים לחדרים קטנים בגודל סטנדארטי של 10 עד 15 מ"ר. מזגני 2 כוח סוס לחדרים בגודל של 25 מ"ר. לרוב, אלו חדרי שינה מרווחים. מזגני 2.5 – 3 כוח סוס לחדרים בגדלים של כ 40 מ"ר.

מזגנים מיני מרכזיים

מזגני 4 כוח סוס יכולים לקרר חללים גדולים בגודל של כ 100 מ"ר, או דירות מחולקות לחדרים בגודל של כ120 מ"ר. במקרה השני, מתקינים תעלות עיליות מעל הנמכות תקרה שהציפוי הפנימי שלהם עשוי מחומר מבודד. קצה כל תעלה מסתיים בתריס המגיע לאחד החדרים. האוויר מוזרם בו זמנית לכל החדרים. ניתן לשלוט על התריס ולסגור אותו. לא ניתן לווסת את הטמפרטורה בכל חדר כי היא אחידה לכל הדירה. יחד עם זאת, קיימים מזגני אינוורטר בעלי טכנולוגיה המאפשר ויסות הטמפרטורה על ידי חיישנים ומנגנונים פנימיים במערכת. המזגן אינו פועל ברציפות, אלא כבה ונדלק בהתאם לטמפרטורה הרצויה שנקבעת. כך, יכול לקבל כל אחד טמפרטורה נוחה יותר.

מערכת מיזוג מרכזית

נועדה לקרר חללים ענקיים כמו חנויות, אולמות ועוד. האוויר זורם בשרוולים המותקנים בגובה האולם ודרך פתחי אוויר המופנים כלפי מטה. ניתן לראות אותם באתרים רבים. כל הטבלאות הללו הינן מומלצות אבל עשויים להיות שינויים קלים בהתאם לשיקולים שונים כפי שהועלו קודם לכן.  כל לקוח יכול לבחור את אלו המתאימים לו על פי שיקוליו הוא. ההתקנה נעשית על ידי טכנאים מוסמכים.

רכישה

רכישת מזגנים נעשית אצל החברות היצרניות, אצל משווקים מטעמם, או אחרים העובדים איתם בשיתוף פעולה. כל מערכת מגיעה עם אחריות הניתנת על פי שיקולי היצרן. לרוב, היא למספר שנים. אחריות ניתנת, במקרים רבים, גם להתקנה עצמה מטעם החברות או חברות ההתקנה. מומלץ לרכוש מזגנים של יצרנים בעלי מוניטין. יש רבים ישראליים ואחרים בינלאומיים. הייצור נעשה על פי תקנים מקובלים ותחת בקרת איכות מחמירה. יצרנים אלו מקפידים גם על התקנה מקצועית. כן, יש ברשותם מערכת מסודרת לתחזוקה ולתיקונים. ברשותם תשתית הכוללת ניידות שירות מאובזרות המגיעות לכל לקוח. כל תיקון ייעשה תוך כדי שימוש בחלקי חילוף תקניים או אחרים המאושרים על ידי היצרנים. כך, ניתן לשמור היטב על כל מערכת מיזוג.