מסננים, סלילים ורדיאטורים  של מזגן דורשים תחזוקה שוטפת על מנת שהמזגן יפעל בצורה יעילה לאורך שנים רבות. הזנחת התחזוקה הדרושה מבטיחה ירידה מתמדת בביצועי המזגן בעוד שצריכת האנרגיה עולה בהתמדה. טכנאי מזגנים ברחובות פיקס קור מסביר במאמר הבא דרכים נוספות לשיפור היעילות של המזגן שלכם.

מסנני המזגנים (פילטרים)

משימת התחזוקה החשובה ביותר שתבטיח את יעילות המזגן שלכם היא להחליף או לנקות את המסננים שלו באופן שוטף. מסננים סתומים ומלוכלכים מפחיתים את כמות זרימת האוויר ומפחיתים משמעותית את יעילות המערכת. בנוסף, כאשר זרימת האוויר חסומה, האוויר יכול לעקוף את המסנן ולהפקיד לכלוך ישירות לתוך סליל המאייד ולפגוע ביכולת ספיגת החום של הסליל. החלפת מסנן מלוכלך וסתום בפילטר נקי יכולה להוריד את צריכת האנרגיה של המזגן ב-5% עד 15%.עבור מזגנים מרכזיים, מסננים ממוקמים בדרך כלל איפשהו לאורך צינור ההחזרה. מיקומי מסננים נפוצים הם בקירות, תקרות או במזגן עצמו. למזגנים בחדר יש פילטר המותקן בגריל הפונה לחדר.סוגים מסוימים של מסננים ניתנים לשימוש חוזר; אחרים חייבים להיות מוחלפים. הם זמינים במגוון סוגים ויעילות. נקה או החלף את המסנן או המסננים של מערכת מיזוג האוויר כל חודש או חודשיים במהלך עונת הקירור. מסננים עשויים להזדקק לטיפול תכוף יותר אם המזגן נמצא בשימוש מתמיד, נתון לתנאי אבק, או שיש לכם חיות מחמד נושאות פרווה בבית.

סלילי המזגנים

סליל המאייד וסליל המעבה של המזגן אוספים לכלוך במהלך חודשי ושנות השירות שלהם. מסנן נקי מונע מסליל המאייד להתלכלך במהירות. עם זאת, עם הזמן, סליל המאייד עדיין יאסוף לכלוך. לכלוך זה מפחית את זרימת האוויר ומבודד את הסליל, ומפחית את יכולתו לספוג חום. כדי למנוע בעיה זו, בדוק את סליל המאייד שלך מדי שנה ונקה אותו לפי הצורך.סלילי מעבה חיצוניים יכולים גם להתלכלך מאוד אם הסביבה החיצונית מאובקת או אם יש עלווה בקרבת מקום. אתה יכול לראות בקלות את סליל המעבה ולהבחין אם לכלוך מתאסף על הסנפירים שלו.עליך למזער לכלוך ופסולת ליד יחידת המעבה. פתחי האוורור למייבש, העלים הנושרים ומכסחת הדשא הם כולם מקורות פוטנציאליים ללכלוך ופסולת. ניקוי האזור מסביב לסליל, הסרת כל פסולת וקיצוץ העלווה לאחור של לפחות 2 רגל (0.6 מטר) מאפשרים זרימת אוויר נאותה סביב המעבה.

רדיאטורים

רדיאטור האלומיניום על סלילי המאייד והמעבה מכופפים בקלות ויכולים לחסום את זרימת האוויר דרך הסליל. סיטונאי מיזוג אוויר מוכרים כלי הנקרא "מסרק סנפיר" שיסרק את הסנפירים הללו בחזרה למצב כמעט מקורי.

ניקוז עיבוי

מעבירים מדי פעם חוט קשיח דרך תעלות הניקוז של היחידה. תעלות ניקוז סתומות מונעות מהיחידה להפחית את הלחות, והלחות העודפת הנובעת מכך עלולה לשנות את צבע הקירות או השטיח.

אטמי חלונות למזגני חדרים

בתחילת כל עונת קירור, בדוק את האיטום בין המזגן למסגרת החלון כדי לוודא שהוא יוצר מגע עם מארז המתכת של היחידה. רטיבות עלולה לפגוע באטם הזה, ולאפשר לאוויר קריר לברוח מהבית שלך.

מתכוננים לחורף

בחורף, או לכסות את המזגן בחדר או להסיר ולאחסן אותו. כיסוי היחידה החיצונית של מזגן מרכזי יגן על היחידה ממזג אוויר חורפי ופסולת.

הזמנת טכנאי מזגנים מוסמך

כאשר המזגן שלכם זקוק ליותר מתחזוקה שוטפת, כמו למשל כאשר הוא אינו מוריד את הטמפרטורה הפנימית לרמה נוחה, הזמינו טכנאי מזגנים מוסמך ומקצועי. טכנאי מיומן ימצא ויתקן בעיות במערכת המיזוג שלכם.