טכנאי מזגנים בתל אביב מספק שירותי התקנה, תיקונים ותחזוקה ללקוחות רבים. ביניהם ניתן למצוא אנשים פרטיים, עסקים, מוסדות ציבור וחינוך, בתי מלון ועוד. המזגן הינו אמצעי הקירור היעיל ביותר בגלל יתרונותיו הרבים. ראשית, הוא יכול גם לחמם בחורף, ולכן, הוא רב משימתי. הקור הנוצר ממנו מלווה ביובש נעים השונה מאוד מהאוויר הלח שבחוץ. ההתקנה שלו נעשית בתנאים אידיאליים המאפשרים פיזור אחיד ככל האפשר.  ניתן למצוא מגוון מזגנים שכל אחד מהם מיועד לחללים שונים הנבדלים ביניהם בגודל, בצורה וכדומה. המזגנים המפוצלים הינם הנפוצים ביותר ובניהם ניתן למצוא עיליים, מזגני אינוורטר, מיני מרכזיים ומרכזיים.

פעולת המזגן

המפוצלים מגיעים בשתי  יחידות. הפנימית שבה מצוי המאייד שהוא מעין מחליף חום, ובנוסף אליו, רכיב התפשטות. כן, יש בו רכיבים מכאניים וסטאטיים. החיצוני מותקן על קיר הבית החיצוני, על הגג או מונח על האדמה. בו מצוי המדחס שמהווה את המנוע. שני החלקים הללו מחוברים ביניהם בצנרת מתאימה ובתוכם מתבצעת פעולת הקירור/חימום.

תהליך הקירור

התהליך הוא מעגלי.  בתוך היחידה שבבית קיימים צינורות בתוכם מצוי הגז בטמפרטורת החדר. כאשר המזגן מתחיל פעולתו הגז נדחס בעוצמה החוצה, מתחמם והפך לנוזל . הוא נפלט דרך המעבה ודרך חריר קטן שהוא, למעשה, שסתום התפשטות. בפעולה  הזאת הוא מתאייד ובעצם חוזר למצב הצבירה הקודם שלו. הוא חוזר שנית לצינורות המעבה ונפלט לחדר בטמפרטורה המותקנת על השלט של המזגן. כל המעגל הנ"ל מתבסס על חוק פיסקאלי הקובע שנוזל מתאדה סופח חום והאוויר הבא במגע עימו מתקרר.

פליטת האוויר

האוויר נפלט דרך היחידות המתוקנות בתוך הבית. המזגנים מותאמים לגודל החלל. יש בעלי כוח סוס אחד המתאימים לחדרים קטנים. יש גדולים יותר המגיעים עד ל 4 כוח סוס ואף יותר המותאמים לחללים גדולים. מערכות מיני מרכזיות נועדו לחללים המחולקים ביניהם לחדרים. האוויר זורם בתעלות המותקנות מעל הנמכות תקרה העשויות גבס, עץ וכדומה. ניתן לשלוט על מעבר אוויר לכל חלל על ידי סגירת תריס המצוי בקצה התעלה. לא ניתן לשלוט על עוצמת הקירור בכל חדר בגלל הזרמת האוויר האחידה. מערכות מרכזיות מתאימות לחללים ענקיים כמו חנויות ענק, אולמות, סופרמרקטים ועוד והן מזרימות את האוויר, בין היתר, דרך שרוולים המותקנים בגובה התקרה.

תקלות וטיפולים

עלולות להיווצר תקלות הנגרמות לכל אחד מהחלקים שהוזכרו. הן יכולות לקרות עקב בלאי של חלקים שמקורו בעייפות החומר. בגלל תאונות, חבלות, שימוש לא נכון, הזנחה ועוד. הנפוצות ביותר הן בריחת גז מהצנרת או מחיבורים בה שאיננה מאפשרת קירור אופטימאלי. הטיפול נעשה על ידי איתור מקום התקלה, החלפת החלק התקול והזרמת גז נוסף פנימה. אחרות קלות הן נזילות, ריחות רעים העולות מחלקים במערכת, רעשים וכדומה. גם אותן ניתן לתקן בעלות נמוכה. החמורות ביותר הן תקלות רציניות לחלקים מרכזיים, כמו: מדחס, מעבה, כרטיס פיקוד ועוד. במקרים אלו, אין ברירה אלא להחליף את החלקים הללו בתקניים.

שיפוץ כללי או החלפה?

תיקונים מורכבים עקב חלקים תקולים המהווים את לב המערכת הינם יקרים מאוד. כאלו הם מדחסים, מעבים ועוד. במידה והמזגן ישן כדאי להחליפו בחדש ולהימנע מהשקעה יקרה בהחלפת חלקים פגומים אלו. עלות מזגן חדש איננה יקרה בהרבה וכדאי לרכוש אחד מהניילונים שיפעל היטב לאורך שנים ארוכות. כאשר כל חלקיו הפנימיים חדשים מעגל החימום/קירור יפעל ללא דופי. מומלץ לקבל שירות מחברה בעלת מוניטין בתחום. טכנאי מזגנים בתל אביב הפועלים מטעמה יבצעו כל שירות במקצועיות רבה.