מעקות זכוכית נועדו לבטיחות ונדרשים במקומות בהם יש שני מפלסים צמודים בעלי הפרשי גבהים גדולים מאוד. לפחות חצי מטר ומעלה. מצויים רבות אצל אנשים פרטיים, במגדלי משרדים ועסקים אחרים, בקניונים ומרכזי סחר, במבנים ציבוריים ועוד. הם מומלצים לשימוש גם במצפורי נוף, על טיילות ובמקומות ציבוריים ופתוחים אחרים.

מעקות בוחרים על פי הצורך, הטעם האישי, המיקום של המבנים והאזורים הפתוחים, טעם אישי, מחיר, איכות השירות ועוד.

להלן שיקולים שיש להתחשב בהם.

  1. בטיחות המוצר – מעקה נועד בראש וראשונה לבטיחות. מרבית מעקות הזכוכית עשויים מאלומיניום עם שילוב של פלטות זכוכית. יש מעקות שתולים מיוחדים העשויים אך ורק מזכוכית. הם מוכנסים לתוך מגרעת קיימת במדרגות. אין עליהם שום אביזר אחר והמראה שלהם נאה ונקי. הן הזכוכית והן האלומיניום הינם חומרים חזקים ומסיביים. האלומיניום נחשב למתכת קלה והפרופילים המיועדים למעקות הם עבים על פי התקן הנדרש. קל לעבד אותו ואת פלטות הזכוכית מתקינים עליו בחיבורי הברגה. הזכוכית מחוסמת ונחשבת לעמידה ללחצים ולמשקל יותר מאשר זכוכית שאינה מעובדת. כאשר היא מתנפצת עקב לחצים כבדים מדי אזי הרסיסים הנוצרים הינם זעירים ואינם מסוגלים לפצוע באופן רציני את הנפגעים מהם.
  2. התקנה בטיחותית – ההתקנה בטיחותית אף היא. הם מקובעים היטב לרצפה, מיוצרים בגובה הנכון. הפלטות במרחקים תקניים אלו מאלו כדי למנוע הכנסת ראש של פעוט או השתחלות ביניהן, המרווח מהרצפה קטן כדי שפעוטות לא יזחלו מתחתן, וכן הלאה.
  3. עיצוב – מעקות זכוכית נאים למראה. הזכוכית השקופה מעבירה אור. ניתן לראות דרכה במרפסות וגגות חיצוניים. בתוך הבית, האור עובר דרכה ומגדיל את תחושת המרחב. בחללים קטנים הדבר בולט ביותר. ניתן להתאימם לכל תכנית עיצוב על פי בחירת צורת העיצוב, הצבעים וכדומה. ניתן להציב אותם כך שישתלבו בחלל או שיבלטו ויהוו גורם מושך עין ועניין. הנפוצים והסולידיים ביותר הם אלו המגיעים בפרופילים לבנים וזכוכיות שקופות אבל ניתן למצוא פרופילים צבעוניים וזכוכיות חלביות, צבעוניות, עם טקסטורות שונות ועוד. בבתי אומנים, בגלריות ובמבנים ססגוניים אחרים ניתן לראות מעקות צבעוניים. שני חומרים אלו, האלומיניום והזכוכית, משתלבים היטב עם חומרים אחרים בבית ובגינה כמו עץ, בד, קש, אבן ועוד וארכיטקטים אוהבים לעשות בהם שימוש.
  4. עמידות – זכוכית ואלומיניום עמידים ללחות ולכן, מתאימים גם לסביבה חיצונית. הבלאי להם נמוך והם כמעט ואינם נפגעים. תחזוקתם קלה ולמעשה, יש צורך רק לנקותם באמצעות מים וחומריים דטרגנטים מעטים. לעיתים גם בלעדיהם. עם טיפול קל הם ייראו תמיד נקיים ומבריקים.
  5. מחיר – מחירי המעקות משתנים על פי המפרט שלהם. הם נבדלים ביניהם בעובי במראה, בצבע ובאלמנטים נוספים של גימור. הם אינם נחשבים ליקרים מדי ביחס לפתרונות אחרים אבל בגלל העמידות והבלאי הנמוך הכדאיות שברכישתם עולה. יחד עם זאת, כאשר מוזמנת עבודה גדולה אזי המחירים הניתנים נוחים יותר וכדאי לקחת זאת בחשבון.
  6. איכות השירות – השירות הינו מרכיב חשוב מאוד. הייצור מתחיל עם קבלת הזמנה עם תכניות המונפקות על ידי הארכיטקטים. לכל מבנה יש תכנית אלומיניום. הייצור נעשה תחת בקרת איכות גבוהה. ההתקנה עם גימור ומושלם ועל פי התקן. חברה מקצועית תקבע עם הלקוח לגבי מועד התקנה והצוות יגיע ויסיים את העבודה במהירות ועל פי כמות העבודה הנדרשת. השירות כולל גם ייעוץ לגבי בחירת המעקות הנדרשים ועוד.

מומלץ להזמין מעקות אצל חברה בעלת מוניטין בתחום. אלו הם אביזרים פריטים חשובים מאוד שאמורים להשתלב היטב בבית ובמרחב.