תקלות נפוצות במזגן 

המזגן הינו מכשיר יעיל המשמש למיזוג וחימום ועיקר השימוש בו נעשה בימי הקיץ המהבילים ובעלי עומס החום הרב. קשה לתאר בלעדיו את התנהלות החיים בתוך הבתים ויתר המבנים בהם שוהים ופועלים אנשים. המזגן הינו אמין מאוד אבל בהחלט, עלולות להיווצר בו תקלות שונות כדלקמן.

המזגן אינו מחמם

קיימות כמה סיבות לכך שהמזגן אינו מחמם. הפשוטה ביותר היא שהשלט שלו איננו על מצב חימום אלא קירור ובנוסף, הטמפרטורות המותקנות אינן הנכונות. כדאי לבדוק זאת כבר על ההתחלה. בדיקה ראשונית נוספת שניתן לעשות עצמאית היא של הפילטרים. אם הם מלאים אבק אזי חלק נכבד מהחום אינו עובר ויש צורך לנקותם. ניתן לעשות זאת בקלות. סיבה עיקרית נפוצה שקשורה בתקלה אמיתית הוא חוסר בגז המשפיע גם על הקירור. לבדיקה כאן ניתן להעביר בשלט למצב קור ואם המזגן גם לא מקרר אזי כנראה שזאת הינה הסיבה. בעיה אחרת שעלולה לגרום למצב זה היא תקלה בתרמוסטט שתפקידו לווסת את פעולת המזגן על פי טמפרטורת החדר. במידה והוא תקול אזי הוא יעריך שהחום בחדר גבוה מהנכון ואז יורה למזגן להפסיק לחמם. בעיה אחרת היא תקלה במשאבת חום או בסליל החום. סליל החום הוא זה שמעביר את המזגן ממצב קירור לחימום ומשאבת החום אחראית על חימום הגז בצינור.

המזגן מרעיש

רעש ממזגן יכול להיות חיצוני או פנימי. רעשים חיצוניים הם בעיקר התרופפות חלקים שונים, בלאי של אחרים, שחיקת גומיות עליהן ניצבים מזגנים, חדירת גופים זרים הפוגעים בחלקים פנימיים ועוד. רעשים פנימיים יכולים לנבוע מחלקים רופפים כמו פילטרים ותריסים, מהתקנה שלא בוצעה כראוי ועוד. כל אלו הן תקלות קלות שניתן לפתור אותן בקלות וללא עלות גדולה. לעומת זאת, כאשר הרעש מגיע ממדחס תקול (במקרה כזה המגן גם לא יקרר) אזי מדובר על תקלה רצינית.

המזגן מקצר 

זוהי בעיקרה תקלה חשמלית שמקורה בשתי בעיות. האחת, בחלקים מהמזגן שהם: קבל ההתנעה והמאוורר החשמלי. תקלה אחרת היא  במעגל החשמלי המוביל למזגן ונובעת מקצר בקו או בלוח חשמל שאיננו עומד בעומס.  חשמלאי מוסמך מתמחה בפתרון בעיות חשמל וקצר.

המזגן לא מוציא חום

כאשר המזגן על מצב חימום הוא שואב אוויר מחלל החדר ומחדיר לתוכו חזרה אוויר חם. תקלה בהוצאת החום יכולה לנבוע ממספר חלקים תקולים וביניהם: תקלה במאוורר ובמנוע המאוורר. כאן יכולה להיות בעיה באחד הרכיבים או בחוסר יכולת לקבל הוראות מלוח הפיקוד. סיבה אחרת היא פילטרים סתומים. כרטיס מאייד או כרטיס פיקוד מאייד מקולקל.

המזגן לא מוציא אוויר קר 

תקלות אלו דומות למצב בו לא יוצא אוויר חם ומאותן הסיבות. כאשר הבעיה בפילטרים סתומים אזי היא נחשבת לקלה ויש לנקותם, במקרים אחרים, מדובר בתיקון משמעותי יקר יותר.

הזמנת טכנאי

בכל תקלה מורכבת יש להזמין טכנאי מזגנים מקצועי. לעיתים, תהיה ההמלצה לתקן במיידית, ובמקרים אחרים, יומלץ להחליף מזגן בגלל עלות תיקון גבוהה.