ביובית מספקת שירותים מגוונים ללקוחות פרטיים, למוסדות ציבור, לרשויות מקומיות, לעסקים ועוד. ניתן למצוא שירותים הנחשבים לדחופים וכאלו, למשל, הם איתור סתימות ונזילות במערכות ביוב פרטיות, ציבוריות, במפעלים ועוד. כאשר קיימות סתימות מורכבות אזי מהלך החיים בכל המבנה משתבש בגלל שהנוזלים פורצים החוצה דרך מכסי בריכות הביוב ויוצרים שלוליות מצחינות סביב. הן מכילות חיידקים המסוכנים לבריאות. בנוסף לצרה הזאת, סוגרים את מערכת המים במבנה עד לפתרון הבעיות. בעת הזאת, חייבים להזמין ביובית אשר תפתור את התקלה. כל הטיפולים במערכות נעשים דרך בריכות הביוב שהן למעשה נקודות הקצה היחידות.

תפקיד מרכזי בכל מערכת

 לבריכה תפקיד חשוב. כל מערכת ביוב מורכבת ממספר בריכות המחוברות ביניהן בקו ישר באמצעות צנרת סגורה. היא קולטת את הנוזלים המשומשים מהבית כולל המוצקים ומעבירה אותם למערכת הביוב האזורית. המערכות מיוצרות מבטון או מפלסטיק קשיח העמיד למשקל וללחצים מסיביים. הבריכות הן גדולות בנפח ויוצאות מהן תעלות פתוחות ההופכות לסגורות. הן מותקנות בצורה מיוחדת עם שיפוע תקני שנועד להזרמת הנוזלים לצנרת. כל בריכה מכוסה במכסה מסיבי שנועד לבטיחות ולמניעת חדירת גופים זרים. בעת הטיפול מרימים את המכסה עם מכשיר מיוחד.

מערכות ביוב מגוונות

מערכות הביוב מותאמות בגודלן, באורכן וכמות הספיקה שלהן למבנים ולאתרים בהן הן ממוקמות. בקניונים, במפעלים, מקומות ציבוריים הן מאפשרות קליטת כמויות נוזלים רבה. התקנת מערכת הביוב, תחזוקה וטיפול בתקלות בה נעשה באחריות בעל הנכס אשר בשטחו הן מותקנות. תכנון מערכת ביוב נעשה בעת תכנון כולל למבנה, למפעל ולשטח בו הן אמורות לתפקד וההתקנה נעשית על ידי קבלנים בעלי ידע בתחום. חברת ביובית בתל אביב מבצעת התקנת מערכות ביוב ושיקומן, וכן, מטפלת גם בתקלות ובסתימות.

היווצרות סתימות קלות ופתיחתן

סתימות נוצרות בגלל חדירת שורשים לצנרת דרך סדקים ושברים היכולים להיווצר עקב בלאי, עייפות החומר, חבלה, תאונה וכדומה. סתימות עקב שורשים ניתן לפתוח על ידי מוטות ביוב. מדובר על מוטות מיוחדים המחוברים ביניהם עד ליצירת מוט ארוך אשר בקצהו קפיץ. מכניסים אותו פנימה דרך בריכות הביוב וכאשר הקפיץ נתקל בסתימה ניתן לסובבו ואז נכרכים עליו השורשים. משיכה חזקה משחררת חלק מהשורשים, וכך הלאה, עד לשחרורה.

ביובית לסתימות מורכבות

סתימות מורכבות נוצרות משורשים שאליהם נוספים גופים זרים כמו: תחבושות היגייניות, גלילי ניירות טואלט, מיכלי פלסטיק של סבוני אסלה המונחים על שפת האסלות, מגבוני בד, פדים למיניהם ועוד. כל אלו נשמטים פנימה או נזרקים בטעות. במידה וקיימים שברים בצנרת אזי נוספים לכל הפקק גם רגבי אדמה ואבנים. סתימה כזאת ניתן לפתוח רק באמצעות ביובית, וגם כאן העבודה מתבצעת רק דרך הבריכות.

עבודת הביובית

תחילת עבודת הביובית היא בשאיבת הנוזלים המציפים את המערכת. השאיבה מתבצעת באמצעות מערכת שאיבה בעלת עוצמה רבה והנוזלים מועברים למיכל שעליה. לאחר מכן, מרוקנים אותו באתר מורשה וממלאים במים נקיים הנדרשים לפתיחת הסתימות. בשלב הבא מכניסים מצלמת סיב אופטי לצילום הקו ואיתור הסתימה. היא שולחת תמונות אל צג המונח בידי המפעיל. לאחר מכן, מכניסים פנימה את צינור המים אשר בקצהו מוברגת דיזה מיוחדת המסוגלת לייצר סילון מים דק וחזק. הוא חותך את השורשים, את הפלסטיק, את הקרטונים ושאר הגופים הזרים ומרסק את הסתימה. תוכנה מוזרם הלאה. עתה מנקים עם הזרם את כל שכבות הלכלוך הדבוקות ומתפנים לצילום מחודש של הקו, שעתה הינו נקי. כך ניתן לתכנן את שיקום קו הביוב הבעייתי. מומלץ לקבל שירות מחברת ביובית בתל אביב בעלת מוניטין בתחום.