שירותי ביובית בפתח תקווה ניתנים במקרים ספציפיים מאוד. חלקם נוצר עקב תקלות קשות המשבשות את מהלך החיים, ובמקרים קיצוניים, מדובר על סיטואציות מסכנות חיים. שניים מהאירועים הללו הם פתיחת סתימות במערכות ביוב ושאיבת מי הצפות ממקומות נמוכים. במקרה השני, עלולים להילכד אנשים ברכבים בתוך חניונים, במקלטים, במעליות וכדומה. מערכת הניקוז קורסת ושאיבת מים דחופה עלולה להציל חייהם ולמנוע נזק גדול לרכוש.  בעת סתימות ביוב, מי השופכין פורצים דרך מכסי בריכות הביוב או האסלות ויוצרים שלוליות מצחינות המכילות חיידקים המסוכנים לבריאות. בעת הזאת, לא ניתן להשתמש במערכת המים בבית והחיים משתבשים. בנוסף למקרים הדחופים מהסוג הנ"ל, נזקקים לקוחות פרטיים, עסקיים, ציבוריים ואחרים לשירותים קבועים. כך, שאיבת בורות שומניים במפעלים כימיים ואחרים, שאיבת בורות ספיגה, שאיבת מי בריכות ועוד. אלו הזמנות שצריך לקבוע עבורם מועד מוסכם עם החברה נותנת השירות.

היווצרות סתימות

צריך להוסיף ולומר, כי חברה מקצועית בתחום מסוגלת לבצע את כל עבודות האינסטלציה והביוב הקיימות במבנים ומחוצה להם. כולל בנייה מהיסוד שיפוץ, תיקונים ותחזוקה. כפי שיתואר להלן, חלק מהעבודות הללו הן משלימות. כמו, למשל,  אחרי פתיחת סתימות ביוב מורכבות המתבצעות על ידי ביוביות.  סתימות מורכבות נוצרות במערכות הביוב עקב חדירת שורשים וגופים זרים לצנרת הסגורה המובילה בין בריכות הביוב שבחצר. השורשים חודרים דרך סדקים ו/או שברים והגופים הזרים דרך האסלות. גופים זרים יכולים להיות: תחבושות היגייניות, מיכלי פלסטיק של סבוני אסלה המונחים עליה, גלילי ניירות טואלט ועוד. חלקם נשמט או נזרק בהיסח הדעת. מה שקורה הוא שהפקק שנוצר מונע בהדרגה את זרימת הנוזלים והמוצקים הלאה עד לעצירתם המוחלטת. או אז, מזעיקים שירותי ביובית דחופים.

תהליך פתיחת סתימות

כאשר הצוות מגיע הוא מתחיל לשאוב את הנוזלים מהמערכת עד לריקון מוחלט. אלו נשאבים על ידי משאבות המוקמות על הביובית ומוזרמות לתוך מיכל המותקן בה. היא מרוקנת אותם לאתרים מורשים וממלאת את המיכל במים נקיים המיועדים לפתיחת הסתימה. בשלב הבא, מנסים לאתר את מקום הסתימה וניתן לעשות זאת על ידי החדרת מצלמת סיב אופטי השולחת תמונות אל מסך המצוי בידי המפעיל. עתה ניתן לזהותה ולתכנן את הטיפול  בה. עתה מכניסים את צינור המים אשר בקצהו מוברגת דיזה מיוחדת המסוגלת ליצור סילון מים דק. לחץ המים הנוצר מסוגל לחתוך שורשים, גזעי עצים, פלסטיק, קרטון וניירת וכך מתרסקת הסתימה. תוכנה מוזרם קדימה אל מערכת הביוב האזורית. ניתן לשפוך חומרים קוטלי עשבים לניקוי מושלם יותר. אלו גם מעכבים התפתחות שורשים מחודשת.

ניקוי ושיפוץ מערכות ביוב

בשלב הבא, מנצלים את הימצאותה לניקוי יסודי של כל קו הביוב. ממשיכים להזריק את המים שעתה מקלפים שכבות לכלוך הדבוקות לדפנות הצנרת ושוטפת גם אותם הלאה. בשלב הזה, כאשר הצנרת נקייה, ניתן לצלמה שוב כדי לראות את הסדקים והשברים בה ולקבל תמונת מצב מעולה. כך, ניתן לתכנן תיקונים נדרשים מקומיים, או, בכלל, להחליט על שיפוץ כללי. מומלץ לבקש מהחברה לבצע בהמשך גם את התיקונים הללו ולחסוך כאב ראש וכספים. ניתן למצוא ביוביות בגדלים שונים הנבדלות אלו מאלו בטכנולוגיה שבהן ובעיקר, בתפוקת העבודה שהן מסוגלות לספק. הגדולות הן על משאיות כבדות ומיועדות לעבודה באזורים תעשייתיים, עירוניים ועוד. הן מסוגלות לפתוח סתימות מורכבות בזמן קצר יחסית. יש קטנות ונמוכות המסוגלות לנסוע בחניונים מקורים או במבנים נמוכים אחרים כדי לבצע שם את המשימות השונות. החברה בעלת הביובית תתאים כל אחת לשירות לו נזקק כל לקוח.