כל מבנה מכל סוג בעיר יבנה ובסביבותיה אמור להיות אטום היטב מכל עבריו  למניעת חדירת מים אליו. מדובר על בתים פרטיים, מוסדות ציבור, משרדים, וכדומה. האיטום נעשה לגגות ולכל הפתחים הקיימים ביניהם: חלונות, מרפסות, דלתות וכן לקירות חיצוניים וכדומה. איטום נעשה גם בין שני מפלסים באותו בית. במיוחד במפלסים עליונים בהם יש אמבטיה. חוסר איטום או איטום לקוי עלולים לגרום לנזילות ולצרות רבות וכדאי לקבל שירות מחברה מקצועית בתחום. האיטום החשוב והנדרש ביותר הינו איטום גגות ביבנה בגלל המורכבות שלו ומאחר והגגות הנם בעלי שטח אופקי רחב. כמות הגשמים היורדים על הגגות רבה והם ניתכים בקו ישר. שכבת ההגנה הראשונה היא השיפועים הקיימים על הגג והניקוז היעיל המוליך את המים במרזבים אל הקרקע. יחד עם זאת ובלי קשר לשני אלמנטים אלו, יש חשיבות לאיטום יעיל שימנע חדירת מים פנימה. ניתן למצוא שיטות איטום שונות והפופולאריות הן באמצעות זפת חמה, יריעות ביטומניות ועם חומרי איטום משחתיים על בסיס ביטומני, אקרילי, צמנטי ופוליאוריטני.

יריעות ביטומניות

השיטה הטובה, היעילה והעמידה ביותר לאורך זמן היא באמצעות יריעות ביטומניות. היא מתאימה מאוד לגגות שטוחים ובעיקר, לבעלי שטח נרחב. עם זאת, ניתן גם להניח יריעות על גגות קטנים יותר, אבל הכדאיות מבחינת המחירים קטנה. הפתרונות היעילים ביותר ניתנים לגגות בתוליים שאין עליהם מתקנים. כאן ניתן לפרוס יריעות בקלות ובמהירות. לפני הנחת היריעות יש למרוח חומר מקשר שתפקידו הוא ליצור הכנה טובה ולאפשר הדבקה יעילה יותר של היריעות. גם הוא עשוי מחומרים המיוצרים על בסיס ביטומני. בשלב הבא, מניחים שכבה אחת של יריעות או שתיים המספקות הגנה טובה יותר.  בבידוד כפול תהיה היריעה התחתונה שחורה והעליונה לבנה כדי ליצור בידוד מחום השמש. את היריעות מדביקים אלו לאלו  באמצעות דבק מיוחד או חימום. המקובלות ביותר הן בעובי 5 או 4 מ"מ העמידות בפני טמפרטורות קיצוניות של חום וקור ופגיעות מכאניות. איטום כזה טוב לפחות ל7 שנים ובמקרים רבים מחזיק מעמד גם יותר. בכל מקרה, אין לערבב חומרי איטום ממשפחות שונות בגלל שהם לא יידבקו אחד לשני.

איטום  ביריעות על גגות עם מתקנים ובמרפסות

בגגות שעליהם מתקנים יש לבצע עבודות הכנה של פירוק הבסיסים של דודי השמש, המזגנים וכולי, מה שמייקר את העבודה והופך אותה למורכבת יותר. במקרים בהם לא מורידים את המתקנים, לא תהיה ברירה אלא לחתוך את היריעות מה שמקשה רבות את האיטום סביב חתכים אלו. ניתן להשתמש ביריעות ביטומניות גם לאיטום תת קרקעי  במרפסות מרוצפות חשופות. את היריעות מניחים בשיטה דומה לפני הנחת הריצוף ואת הריצוף מניחים לאחר הכנת השטח היטב הכוללת מילוי תערובת מתאימה המשמשת כמצע הכנות רולקות ועוד. ניתן לאיטום מרצפות אלו גם בחומרים משחתיים אותם מורחים או מתיזים לפני הריצוף. בכל המקרים יש למרוח חומר מקשר המתאים בהרכבו לסוג האיטום.

איטום עם זפת

איטום גגות על ידי זפת נחשב לזול יותר עם זאת הוא מספק תוצאות מעולות. הזפת התקנית הינה 75/25 ועליה יש למרוח חומרים מלבינים מתאימים. מקובל לבצע זיפות עם שכבה אחת והלבנה,  שתי שכבות עם רשת אינטרגלס והלבנה או זיפות שתי שכבות עם אריג פיברגלאס. הלבנה יש לבצע רק לאחר שהזפת החמה מתקררת ומומלץ לחדשה לקראת כל קיץ. איטום עם זפת מתאים מאוד לבתים פרטיים. הזפת מתאימה לגגות עם מתקנים כי היא מצליחה להיכנס לכל חור ומרווח קיים.