ביובית בפתח תקווה מספקת שירותים מגוונים לציבור לקוחות גדול. ביניהם ניתן למנות לקוחות פרטיים, קניונים, מפעלים ועסקים אחרים, בנייני משרדים. רשויות מקומיות ועוד. אנחנו יכולים לקבל שירותים כמו איתור ופתיחת סתימות בביוב ושירותי שאיבת נוזלים למיניהם כמו מי הצפות, בורות שומניים, בורות ספיגה ועוד. יחד עם זאת כדאי שנדע כי שירותי הביוב הם הנדרשים ביותר בגלל תדירות הסתימות הרבה. לרוב, נצטרך אותם בדחיפות כי סתימה מורכבת משבשת את מהלך החיים ויש לפתור אותה במהירות.

מערכת הביוב

מערכת הביוב מותקנת ברובה בתוך האדמה ואנו רואים רק מתקני הקצה גלויים לעין. ליתר דיוק, את מכסי בריכות הביוב שבחצרות שאותם פותחים בעת הצורך. דרך הבריכות מבצעים האינסטלאטורים את מרבית עבודות התחזוקה הכוללות, צילום קווי ביוב, פתיחת סתימות, תיקונים ותחזוקה וכדומה. המערכת עשויה מבטון או מפלסטיק קשיח העמיד מאוד לחצים ולמשקל. היא קולטת את מי השפכים מהבית ומעבירה אותם אל המערכת האזורית. האחריות, לתחזוקה שלה היא, כמובן, שלנו.

תקלות תכופות במערכת

נשאלת השאלה מתי נזדקק להחלפה של צנרת ביוב. התשובה היא מעט מורכבת ותלויה במצבה הכללי. המערכת יכולה להינזק מבלאי מתמשך הנובע מעייפות החומר, מחבלה, מתאונה וכדומה. למעשה, לא ניתן לראות את מצבה ורק כאשר נוצרות תקלות להבין את גודל הנזק הפנימי. למשל סתימות חוזרות ונשנות בגלל חדירת שורשים המעידות על סדקים ושברים. הם חודרים ומתעבים לאורך זמן ויוצרים פקק בלתי עביר למים. במקרים עם שברים חודרים רגבי אדמה ואבנים קטנות המוסיפות עומס במקום. במקרים מורכבים יותר נוספים גם גופים זרים המגיעים דרך האסלות כמו: תחבושות היגייניות, פדים, מגבוני בד, גלילי ניירות טואלט, מיכלי פלסטיק של סבון אסלה ועוד. חלקם נשמטים ואחרים נזרקים בטעות על ידינו.

פתיחת סתימה וצילום הביוב

בסתימות מורכבות כאלו נזדקק בוודאות לביובית. לא רק שהיא פותחת אותם היא גם מנקה היטב את כל הקו. במהלך עבודתה מצלם הצוות את הקווים פעמיים. פעם ראשונה לאיתור הסתימה. בפעם השנייה הצילום חשוב יותר כי הוא נעשה בקווי ביוב נקיים. כך, נוכל לראות תמונת מצב מדויקת. במרבית המקרים יתברר כי היא הרוסה. כאן נוכל לקבל החלטה אם לתקן את הסדקים והשברים חלקית או לשקמה לחלוטין. מנהלי חברת ביובית בתל אביב יכולים לייעץ למתלבטים שבינינו ואף לבצע את העבודה במיידית. כדאי לנצל את הסיטואציה ולהשקיע במערכת חדשה אשר תפתור את הבעיות לאורך זמן.

תיקון סדקים ושיקום

תיקון סדקים אפשרי מספק מענה חלקי. בכל מקרה יש לחשוף את הצנרת מהאדמה שמעליו כדי להגיע למקומות הבעייתיים. אם הסדקים מפוזרים לכל אורך הקו הרי שיש צורך לפנות את כל האדמה לכל האורך בהוצאה גדולה. במצב כזה כדאי לנו לשקול החלפת כל הקו. משמעות הדבר הנחת בריכות וצנרת חדשה. את הבריכות מעגנים היטב כך שהשיפועים יהיו נכונים ושהן תהיינה יציבות. חלקי הצנרת יחוברו היטב כדי למנוע זליגת נוזלים מתוכם וכן הלאה. על העבודה תינתן אחריות קבלן.

חברה בעלת מוניטין

מערכת חדשה מסייעת לנו בקבלת החלטות לפתרונות אסתטיים לגינה. במקרים של מערכת בלויה ממליצים, לרוב, להוריד עצים ושיחים גדולים בעלי שורשים עבים כדי למנוע חדירתם. במערכת חדשה החשש הנ"ל אינו קיים, לפחות בעשור הראשון, וניתנת לנו גמישות נוספת בבחירת הנוף בגינה. נכון שזה שיקול משני אבל לרבים מאיתנו הוא חשוב. מומלץ לנו לקבל שירות מחברה  בעלת מוניטין המספקת ביוביות לעבודות דחופות ומסודרות, ובנוסף, מבצעת שירותים נוספים בתחום הביוב והאינסטלציה.