אילו סוגי מעקות זכוכית קיימים?

מעקות נועדו ליצור חיץ בין שני מפלסים הגבוהים אלו מאלו באופן ניכר.  יש המיועדים לתוך המבנים עצמם ויש חיצוניים המותקנים במרפסות וגגות שלהם. יש אחרים אשר ניתן לראותם במרחבים חיצוניים. על טיילות, במצפורי נוף, לאורך מצוקים בפארקי טבע ועוד. למעשה, התקנת מעקות מחויבת בחוק, שכן, הם מהווים פריטים בטיחותיים. הם מיוצרים ומותקנים על פי תקנים קיימים המספקים הנחיות לגבי חוזק, יציבות, חיבור מסיבי לרצפה וכדומה. בנוסף, יש הנחיות התקנה תוך כדי הקפדה על גובה נדרש, מרווח שבין הקצה התחתון לרצפה כדי שילדים קטנים לא יזחלו תחתם, מרווח נכון בין הפלטות ועוד. נעזרים בהם בעת שמתקרבים אל קצה המפלס, נשענים עליהם, נתמכים בהם בעת עלייה במדרגות וכדומה. קיימים מעקות מסוגים שונים כאשר אלו העשויים זכוכית המשולבים באלומיניום הם מהנפוצים ביותר (ניתן למצוא גם מנירוסטה וחומרים אחרים). לחיבור הזה יש יתרון רב. הם שקופים, נאים, חזקים, עמידים ללחות, קלים להתקנה, טיפול ותחזוקה ומשתלבים היטב במרחב הפנימי והציבורי. ארכיטקטים ומעצבי פנים מאוד אוהבים לשלב אותם בתוך חללים בבית בשל סיבות אלו, וגם כי הם אינם מעמיסים על העין, משתלבים היטב בעיצוב הכללי, מהווים בעצמם פריט עיצובי נאה ועוד. ניתן למצוא דגמים שונים של מעקות זכוכית.

מעקות זכוכית

  • מעקות זכוכית קלאסיות –  הנפוצות ביותר הן בעלות מסגרות הצבועות לבן לגווניו ובין פלטות זכוכית שקופות או זכוכית אקסטרה קליר.  לזכוכית השקופה יש יתרונות רבים. היא בעלת מראה אלגנטי ונקי. ניתן לראות דרכה, ומשום כך, תתאים מאוד למרפסות וגגות עם נוף. היא מעבירה אור,  ולכן, תתאים מאוד בתוך בתים. הצבע הלבן יחד עם האור הרב מעניקים לכל החלל מראה בהיר. הדבר מסייע במיוחד לדירות עם שטח קטן. כאן כל הבהירות הזאת תספק אשליית מרחב רבה מאוד.
  • מעקות זכוכית עם פרופילים וזכוכיות בצבעים מגוונים –  ניתן למצוא מסגרות בצבעים מרתקים אחרים עם זכוכיות חלביות, צבעוניות, מחוספסות, ועם מרקמים וטקסטורות אחרות נוספות. מעקות צבעוניות ועליזות יתאימו למשרדי הפקות של אומנים, לאולמות תרבות, לבתים של אומנים ואנשים יצירתיים. הם יעניקו עושר רב, גוון ומימד נוסף לבית או לאטלייה/בית מלאכה  המעוצבים בצורה עליזה ומיוחדת ביותר.

מעקות בשיטות התקנה שונות

  • מעקה בתמיכת עמודים – הפלטות מחוברות לעמודים המותקנים מעל לרצפות. מעקות אלו מקובלים במבני ציבור. בבריכות ובאזורים חיצוניים אחרים.
  • מעקה שתול – פלטות הזכוכית נקבעות בתוך פרופיל השקוע בתוך הרצפה. אין חיבורים על גוף הפלטה והמראה של המעקה נקי. מתאים מאוד לגרמי מדרגות, לחללים בתוך בתים.
  • מעקה בחיבור מנטים – החיבור הוא מינימאלי ונעשה בתחתית הפלטות וגם כאן ההתקנה מספקת מראה נקי וחף מחיבורים. מתאים מאוד לחללים פנימיים בבית דו מפלסי כולל לגרמי מדרגות.

כללים לבחירת מעקות

החשוב ביותר הוא בחירת מתקין בעל מוניטין המחזיק ברשותו פרופילים וזכוכיות תקנים המיועדים למעקות. הם בעלי עובי, ומפרט תקני. צריך לוודא שהם עובדו ונצבעו בתהליכים מודרניים אשר מפחיתים את הבלאי שלהם לאורך זמן. הזכוכיות אף הן בעובי הנכון של לפחות 10 מ"מ ועד 19 מ"מ וחייבות להיות מחוסמות, ולעיתים, גם רבודות. חיסום מעניק להן את הקשיחות, המסיביות והיכולת לעמוד בלחצים גבוהים. במידה והן מתנפצות אזי הן נשברות לרסיסים קטנים שאינם גורמים לפציעות רציניות. כל הזכוכיות מלוטשות היטב בקצותיהן למניעת פציעות. מומלץ לקבל ייעוץ אצל מתקין בעלי מוניטין אשר יסייע לכל לקוח מתלבט לגבי המעקה המתאים לצרכיו. הוא אף יתקין במועד מוסכם ולשביעות רצונו המלאה.