בעיות נפשיות נוצרות עקב טראומות גופניות ונפשיות שמקורם באירועים לא שגרתיים, במחלות, באובדן, ובנסיבות אחרות. הן יוצרות נזק נפשי שיש צורך לטפל בו במיידית. לעיתים, הנזקים מופיעים לאחר זמן ויש צורך לברר את מקורם. הסימפטומים לבעיות כאלו יכולות להיות מגוונות: דיכאון, לחץ נפשי, חוסר שקט, חוסר  ריכוז, קושי בתפקוד יומיומי ועוד. התסמינים יכולים להתבטא בהתרגזויות, חוסר תשומת לב והקשבה, התנהלות לקויה בחברה, בלימודים, בעבודה ועוד. כאשר הם אינם נעלמים לאחר זמן ממושך יש צורך לטפל בהם על ידי מומחים לנושא. הטיפולים נעשים על ידי שיחות ובאמצעות תרופות שונות. ניתן לטפל בבעיות אלו גם על ידי שימוש בשמן סיבידי המופק מצמח הקנאביס.

שמן סיבידי

שמן זה אינו בעל השפעה פסיכו אקטיבית. לכן, הוא מותר לשימוש ללא מרשמים. זאת בניגוד לחומרים הממכרים המוגדרים כמסוכנים. מהקנאביס מייצרים גם תכשירים רפואיים שונים הניתנים עם מרשמים מרופאים המוסמכים לכך. הכמות המופקת מכל צמח יחיד היא זעירה, ולכן, יש צורך בגידול אלפי צמחים אותם קוטפים ונשלחים למעבדות מיוחדות. שם הוא נאסף ומשמש כחומר גלם בתעשייה ענפה המייצרת תכשירים שונים.

סוגי תכשירים

התכשירים מגיעים במגוון צורות. יש טיפות שמן בבקבוקים וניתן למצוא בריכוזים שונים שלהם. ריכוז של 3% מיועד, בעיקר, למשתמשים בתחילת דרכם, ואילו, המרוכז ביותר שהינו ברמה של 30% מיועד למשתמשים כבדים ולכאלו שיש להם בעיות מורכבות. ניתן למצוא משחות למריחה חיצונית, נוזלים לאידוי באמצעות סיגריות אלקטרוניות, שוקולד לאכילה ועוד.

הספיגה בגוף

ספיגת החומר הפעיל בשמן נעשית על ידי המוח, חוט השדרה, ומערכת העיכול. בכל אחת מהמערכות הללו יש קולטנים המסוגלים לקלוט את החומר ולהעבירו הלאה לאברים ומערכות בגוף. מהירות הספיגה הגבוהה ביותר היא באמצעות סיגריות אלקטרוניות כי שם החומר נספג ישירות במערכת הנשימה. כל אחד מחליט על התכשיר המתאים לו ביותר, או על מספר כאלו וההחלטה אמורה להתבצע על פי המלצות המומחים לנושא.

מחלות נפש

שמן  CBDיעיל מאוד למחלות נפש ומחלות אחרות שהינן כרוניות, ממושכות ואפילו סופניות. הוא מיועד בעיקר להקלה, לשחרור מתחים, ליצירת חיוניות ויצירתיות בגוף ולשדרוג איכות החיים של הסובלים. כל הקלה תסייע לסובל, וכמובן, לבני המשפחה המטפלים בו והסובבים אותו. בעת טיפולים מקצועיים בחולי נפש יש צורך בהרגעתם כדי ליצור אווירת טיפול נכונה. לכן, משתמשים בהם על בסיס קבוע לאורך הטיפול. על פי זה  נקבעים המינונים. החומר יעיל מאוד ומסייע רבות, ובמקרים רבים, מסייע לפיתרון הבעיה אצל המטופל ולהיעלמותה. בכך יתרונו הרב.

מחלות אחרות

מחלות אחרות אשר במהלכן נוטלים שמן סיבידי הם סרטן לסוגיו, פרקינסון, טרשת נפוצה, טורט, אפילפסיה, קרוהן וקוליטיס, פוסט טראומה ועוד. בגלל שהמחלות הללו ממושכות וכרוניות הרי שנלוות להם בעיות נפשיות שונות ומורכבות. החומר הנ"ל תורם באופן כללי לשיפור חיוניות הגוף והנפש ובכך, בעקיפין, לריפוי חלקי או שלם ו/או לשדרוג איכות החיים. הוא מעורר תיאבון, מוסיף אנרגיה חיוניות ומצב רוח, מפחית דיכאון ומרגיע את המערכות החיוניות בגוף.

ייצור ורכישה

החומר הנ"ל מיוצר בחו"ל אצל חברות המתמחות בכך. הן פועלות תחת רישוי של הרשויות באותן המדינה, ולכן, נמצאים תחת פיקוח. הייצור, כיאה למוצרי בריאות, נעשה תחת בקרת איכות מחמירה. התכשירים מיובאים על ידי חברות ישראליות ומשווקות דרך אתרי שיווק באינטרנט וחנויות ייעודיות. הרכישה המקוונת הינה קלה ונוחה וכל מוצר יימצא עם צילום, תחת הגדרה מתאימה והסברים נחוצים. מומלץ לרכוש מוצרים של חברה בעלת מוניטין כדי לקבל את התכשירים הטובים ביותר.