מערכות דודי שמש הינן המערכות האולטימטיביות לחימום המים בביתכם. הן חסכוניות בגלל אנרגיית השמש הניתנת חינם ומופעלות גם על ידי אנרגיית החשמל.  בישראל ניתן לקבל מים חמים בדוד לאורך מרבית ימות השנה כולל, לעיתים, בחורף הישראלי. מעבר לכך, קיים חוק המחייב התקנת דודי שמש בבתים של עד 8 קומות. בבתים גבוהים יותר אין אפשרות מעשית להתקנתם בגלל חוסר מקום בגג. לכן, מתקינים בהם דודי חשמל שאף הם משווקים על ידי חברות ומתקיני דודי שמש. במגדלי דירות אחרים נוהגים להתקין מערכות סולאריות הנותנות פיתרון מקיף. יחד עם זאת, מערכות אלו יקרות ותחזוקם מורכבת, כך, שאלו הם שיקולים חשובים שוועד הבית שלכם צריך לקחת בחשבון.

מגוון דודי שמש

תוכלו למצוא מגוון רחב של דודי שמש ברחובות המיוצרים בנפחים שונים.  יש בני 80, 120, 150 ו200 ליטר. הנפוצים ביותר הם בני 120 ליטר למשפחות בנות  4 נפשות ו150 ליטר משפחות בנות 5 נפשות. אלו ההמלצות שנותנות החברות המתקינות והיצרנים אבל תוכלו לבחור את הדוד המתאים ביותר לצרכיכם, לטעמכם האישי וליכולותיכם הכספיים. שיקוליכם חייבים להיעשות על פי פרמטרים נוספים כפי שיוסבר להלן.

בחירה מושכלת

אם משפחתכם הינה בת 3 נפשות ועומדת להתרחב תעדיפו מראש דוד שמש גדול יותר. שיקול אחר הוא אם מיקום ביתכם הינו באזורים שטופי שמש כמו בדרום הארץ ובעיקר בנגב. שם המים מתחממים בתדירות רבה יותר ובמהירות גדולה ולכן, תוכלו להסתפק בדוד סטנדארטי לגודל המשפחה כי תמיד יהיו מים חמים. גם לקולטים יש משמעות והם נבחרים על פי תפוקת החום שלהם ובהתאמה לגודל הדוד. קולטים גדולים יותר יספקו מים חמים בכמות ובתדירות רבה יותר. גם לצנרת שבתוך הקולטים יש משמעות. צנרת העשויה מנחושת מובילה חום טוב יותר מאשר זאת העשויה מברזל. למחיר יש משמעות אם כי ניתן לומר שהבדלי המחיר בין כל קטגוריית גודל אינם משמעותיים.

יצרן ואחריות

את הדודים מייצרים חברות ישראליות ובינלאומיות שונות. הישראליות נחשבות למובילות ומייצרות את הדודים על פי טכנולוגיה ידועה. כל דוד עשוי מגוף הבנוי מתכת חזקה לרוב מעטפת פלדה והציפוי הפנימי עשוי מחומרים מבודדים השומרים היטב על חום המים. בנוסף גוף חימום האחראי לחימום באמצעות החשמל. כל הדודים המיוצרים נחשבים לאיכותיים, אולם תוכלו למצוא מעט איכותיים יותר והמשמעות היא גם באיכות החימום. שיקול חשוב הוא באחריות הניתנת. כל יצרן קובע אותה על פי שיקוליו, ולרוב, היא למספר שנים רב. יש יצרנים הנותנים אחריות גם עבור ההתקנה.

התקנה תקנית

שיקול חשוב ביותר הוא איכות ההתקנה. טכנאי דודי שמש ברחובות חייב להיות מוסמך לעבודתו. ההתקנה חייבת להתבצע על פי כללים ותקנים המוכתבים על ידי היצרנים. העמדת הקולטים חייבת להיות בזווית לשמש על מנת שיקלטו קרניה לאורך מרבית שעות היום. בכל דוד יש להוסיף ברזי ואביזרי בטיחות כמו תרמוסטט לויסות חום המים. הוא אינו מאפשר רתיחתם מעבר ל 60 מעלות צלסיוס. מחשש לשלום הדוד ולבטיחות המשתמשים. מעבר לכך יש צורך בברז ערבול וברז ניתוק ואלמנטים אחרים נדרשים. כל אלו בנוסף למעגל חשמלי מסודר כולל מפסק פחת המתבצע על ידי חשמלאי מוסמך.

רמת השירות

שיקול חשוב בבחירת המערכות הוא החברה המתקינה, מתחזקת ומתקנת את התקלות. חברה מקצועית בעלת מוניטין הינה בעלת תשתית מתאימה לפעילותה הכוללת ניידות שירות מאובזרות וצוותים מיומנים עם טכנאים מנוסים. היא תספק לכם שירותים בכל ימות השנה כולל למקרים דחופים. תזכו ממנה לשירות מקצועי עם יחס אישי.