חשוב לשמור את המסמכים הדרושים לך כדי לבסס את זהותך, הבעלות על הנכס והנכסים הפיננסיים שלך בטוחים… מה שלא אומר בארון התיקונים שלך או בערימה על השולחן שלך. אמנם ייתכן שיש לך עותקים דיגיטליים של תעודות זהות וטפסי מס המאוחסנים במחשב שלך, אבל אתה צריך גם עותק מודפס, למקרה שהגרסה הדיגיטלית תימחק בטעות או שהמחשב שלך יקרוס. מסמכים מסוימים ראויים למקום בטוח מאוד – כמו כספת חסינת אש – במקרה של גניבת זהות או שריפה או פריצה. אלה המסמכים שאתה צריך לשים שם.

1. תעודות לידה ומסמכי אימוץ
שמור את תעודת הלידה המקורית שלך ושל בני הזוג והתלויים שלך בכספת שלך. אם אתה צריך אחד לעיון או להוכחת זהות, צור עותק כדי שיהיה בהישג יד. לחלופין, תוכל להזמין עותק על ידי פנייה למשרד Vital Records במדינתך. שמור גם רישומי אומנה משפטיים או מסמכי אימוץ בכספת שלך.

2. כרטיסי ביטוח לאומי
לעולם אל תישא איתך את כרטיס הביטוח הלאומי שלך לצורך זיהוי. זה צריך להישאר חבוי בתוך כספת שלך בכל עת, אלא אם אתה צריך להביא אותו לראיון עבודה או לספק הוכחה לזהות שלך. לאחר שתעשה זאת, נעל אותו בחזרה.

3. תעודות זהות ומסמכי התאזרחות
קבל עותק של תעודת זהות צבאית, רישיון נהיגה או תעודה מזהה שהונפקה על ידי המדינה, לפי העניין, ושמור את העותק בכספת שלך. אתה צריך גם לשמור את הדרכון או הגרין קארד שלך שם כאשר לא בשימוש. כל מסמך אחר שיש לך הנוגע לאזרחות, לסטטוס הגירה או להתאזרחות שלך צריך להישמר גם כן בכספת שלך.

4. מסמכי נישואין ו/או גירושין
שמור את תעודת הנישואין המקורית שלך ו/או מסמכי הגירושין בכספת שלך. כל המסמכים המשפטיים הקשורים למצב המשפחתי שלך, כגון הסכם ממון, מזונות או הסכם מזונות ילדים, צריכים להיות שם גם למקרה שתצטרך להתייחס אליהם שוב מאוחר יותר.

5. רצון חיים
אם יקרה לך משהו שמונע ממך לקבל החלטות לגבי בריאותך, פרנסה תספק הנחיות ליקיריך לבצע בשמך. זה יכול להקל עליהם את הנטל על הצורך לקבל החלטה קשה.

6. וויל
צוואה אחרונה, לעומת זאת, היא תיאור מפורט של העיזבון שלך ורשימות מי מקבל מה ברגע שאתה נפטר. אם עדיין אין לך צוואה משפטית, צור צוואה ולאחר מכן שמור עותק נוטריוני. (ראה גם: מה שאתה צריך לדעת על כתיבת צוואה)

7. מסמכי ייפוי כוח
אם יש לך ייפוי כוח לכל אחד (כגון הורה קשיש), שמרו את ההזמנה כספת ביתית. בנוסף, אם יש לך הסכמים רשמיים לסידורי סיעוד או קשישים, שמור גם אותם שם.

8. הוכחת הטבות ותיעוד נכות
אם אתה זכאי להטבות ממשלתיות או לתוכניות סיוע כלשהן, שמור הוכחה לסטטוס המוטב שלך בכספת שלך. שמור כל תיעוד רשמי לגבי נכות, פציעה במקום עבודה או פציעה צבאית בכספת שלך, גם כן.

9. הערכות מקצועיות
אם ערכת הערכה מקצועית לבית שלך, או כל פריט בעל ערך גבוה שבבעלותך (כגון אמנות מקורית, תכשיטי ירושה או ריהוט עתיק), שמור את המסמכים האלה בכספת שלך. אם תחליט למכור פריטים אלה מאוחר יותר, תיעוד זה ייתן לך את היד העליונה בתהליך המכירה.

10. שטרות וטפסי בעלות
שמור את ניירות המשכנתא שלך או כל שטרי מקרקעין בכספת שלך, כמו גם את הבעלות והרישום לכל רכב שבבעלותך. אל תשכח סירות, נגררים וטרקטורים.