רכישת כספת לבית אינה פשוטה כפי שהיא עשויה להיראות. הרכישה דורשת הכנה מדוקדקת, כך שבעל כספת חדש לא יתמודד עם בעיות בשימוש בה בהמשך. יתר על כן, כספות באיכות טובה אינן זולות. לכן, חכם יותר להשקיע קצת יותר זמן וכסף בקניית כספת שעונה על הצרכים שלך, מאשר לקבל כל כספת אקראית ולהיות עם בעיות קבועות וחרטה של ​​הקונים. אז מה כדאי לקחת בחשבון בבחירת כספת ביתית לחפציכם היקרים?

להלן, תמצא מדריך לרכישת כספת לבית שיוכל לעזור לך למצוא את התשובות לשאלותיך.

10 דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​רכישת כספת לבית

1. סוג כספת
בראש ובראשונה, מה שעליכם לעשות הוא לענות על סדרת שאלות: אילו פריטים תאחסנו בכספת? ומכאן, איזו כספת אתה צריך עבור הפריטים הספציפיים האלה? יש דברים שנראים מובנים מאליהם. כספות המיועדות למטרות ספציפיות בנויות עם כל התכונות הדרושות למטרה. אם אתה צריך אחסון לכסף או ניירות יקרים, תתמקד בכספות למסמכים; אם אתה מחפש מקום מאובטח לתכשיטים שלך, תבדוק כספות לתכשיטים ואם אתה בעלים של אקדחים או רובים סביר יותר שתסתכל על כספות לאקדח.

עם זאת, מה עליך לעשות אם אתה צריך לקנות כספת אחת עבור חפצי ערך שונים? אז אתה צריך לשקול כמה טיפים שיעזרו לך לקנות כספת מאובטחת עבור הפריטים היקרים המגוונים שלך.

אם אתה צריך לשמור כונני הבזק, דיסקים, תמונות, מחשב נייד והתקנים אחרים, עליך לקנות כספות נתונים ומדיה. שום אחסון אחר לא יכול לספק תכונת הגנה מפני אש ולחות שיש להם. כספות מכניות אלו שומרות על הטמפרטורה מתחת ל-125 מעלות F ועל הלחות מתחת ל-85% מבפנים. אבל אתה גם צריך לקחת בחשבון שסוג כזה של כספות אינו מציע הגנה חזקה מפני פורצים.
כספת קיר היא לא הכי טובה מבחינת אבטחה. למרות שניתן להסתיר אותו מה שנותן לו יתרון על פני האחרים, הוא עשוי מפלדה דקה שניתן לחתוך בקלות עם מסור או כל כלי אחר למקרה שהוא נמצא.
כספת רצפה היא באמת מושלמת להגנה על חפצי ערך מפני פורצים אך מצד שני אין לה חומר מעכב אש בדלת. המשמעות היא שתכולתה של כספת כזו לא תהיה מוגנת במקרה של שריפה.

2. גודל הכספת, נפח ליטר פנימי ומשקל
תכונות נוספות שאתה צריך להתמקד בהן בעת ​​בחירת כספת ביתית היא: גודל, קיבולת ומשקל.

שוב, בהתייחס לצרכים שלך, אתה יכול לבחור בכספת ביתית גדולה או בכספת ביתית קטנה. מניסיוננו היינו ממליצים לך לקנות כספת קצת יותר גדולה ממה שאתה צריך כרגע. משתמשים עתידיים בדרך כלל מזלזלים בצרכיהם לקיבולת בטוחה ואז עם הזמן שהם אוספים חפצי ערך נוספים, הם מתמודדים עם הבעיה עם חוסר מקום בתוך הכספת. אך מצד שני, כספת גדולה עולה יותר וקשה יותר להתקנה. לכן, רכישת אחסון שעולה בהרבה על הצרכים שלך היא גם לא רעיון טוב.

יתרה מכך, כספת גדולה במשקל כבד עלולה לגרום לבעיות באספקה ​​ובהתקנה שכן ייתכן שבניית הבית שלך לא תעמוד בדרישות הדרושות לה. בינתיים ניתן למקם כספת קלת משקל בכל מקום.

3. רמת מיגון ואבטחה בכספת
תכונת העדיפות הגבוהה ביותר היא דירוג פריצה לכספת העתידית שלך. זה מזהה את רמת האבטחה שיש לכספות. ישנם דירוגי B-Rate, B/C-Rate, UL RSC, C-Rate, UL TL-15, UL TL-30, UL TL-30X6, ו-UL TRTL-30X6 לפי הגדרות מעבדת החתמים. הדירוגים ניתנים בסדר אבטחה הולך וגובר, החל מה-B-Rate הפחות מאובטח וכלה ב-UL TRTL-30X6, שהיא כמעט כספת חסינת פריצה. כספת פורץ אבטחה גבוהה דורשת בניית טכנולוגיות וחומרים חדישים, וכתוצאה מכך, עולה הרבה יותר. מצד אחד, זה נותן לבעלים שקט נפשי שהחפצים שלו בטוחים לחלוטין אבל מצד שני, זה לא הגיוני אם זה עולה יותר מהתכולה שלו.

4. דירוג אש מחצרן הכספת
אין להתעלם גם מדירוג האש. זה הגיוני במיוחד למקרה שתרצה לשמור מסמכי נייר בכספת שלך. ההגנה המינימלית מפני אש עבור כספות ביתיות צריכה להיות לפחות 30 דקות. כספות ביתיות חסינות אש בדירוג הגבוה ביותר יכולות לספק עד 120 דקות הגנה מפני אש ב-1550 מעלות פרנהייט. עם זאת, כספת לאקדח חסינת אש אינה מציעה רמה גבוהה של הגנה מפני פורצים. אם אתם רוצים שהכספת שלכם תספק גם הגנה חזקה מפני גנבים וגם מיגון אש משמעותי, אז בחרו בכספת פורץ אש או כספת פורץ אש אבטחה גבוהה.

5. כספת עמידת במים
גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון בעת ​​בחירת כספת לקנייה הוא האם היא יכולה לעמוד במים במקרה של הצפה או כיבוי אש. ישנן כספות עמידות בפני אש ומים זמינות למכירה המשלבות את שתי התכונות. יש להם אטם מסביב לדלת המגן מפני מים, עשן ואש. לכן, בקניית כספות עמידות בפני מים ואש אתה עלול "להרוג שתי ציפורים במכה אחת".

6. לא כל כספות הנשק נוצרות באופן שווה
כספות לאקדח הן הכספות הפופולריות ביותר בשוק, שכן הן נועדו להגן מפני גניבה, שריפה ונזקים אחרים. במדינות ומדינות מסוימות בעלי כלי ירייה נדרשים לשמור את הרובים שלהם במקום מתאים ומאובטח.

מסיבה זו, לא כל כספות הנשק שוות. חלקם הם רק קופסאות מתכת.

עם זאת, אם אתה רוצה שהאחסון שלך באמת יגן על הנשק ועל חפצי הערך שלך, אז בחר באלה הבנויים מפלדה עבה. גוף בטוח לאקדח בנוי לפחות מפלדה בגודל 11 ורצוי 10 עד 7, ו-¼ אינץ' או יותר מלוח פלדה בגודל ⅜ – ½ אינץ' בדלת.

7. סוג המנעול המותקן בכספת
סוג מנגנון הנעילה הוא גם תכונה שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​בחירת האחסון הטוב ביותר עבור חפצי ערך ביתיים. ישנן כספות נעילה ביומטרית, כספות נעילה דיגיטלית, כספות ביתיות עם נעילה מכנית. היתרון העיקרי של מנעול ביומטרי הוא האבטחה חסרת התקדים שלו, אולם כספות עם מנעולים כאלה עולות יותר מאחרות. מנעול אלקטרוני מאפשר גישה מהירה ופשוטה, אינו דורש מפתח לפתיחתו, ומאפשר לבעלים לשנות את הקוד לעתים קרובות. אבל זה צריך סוללה כדי לעבוד כמו שצריך וזה יכול לגרום קצת כאב ראש למשתמש להחליף את זה מעת לעת.

מנעול מכני מסורתי וקל לשימוש, במיוחד שילוב. עם זאת, על מנת לשנות את השילוב, בעלים צריך להתקשר למומחה שיעשה זאת. בקיצור, לכל סוגי המנעולים יש את היתרונות והחסרונות שלהם, שאותם צריך לשקול על ידי בעל כספת עתידי.

8. מיקום הכספת
זה יכול להיות אתגר לבחור מיקום טוב לכספת. מצד אחד, זה צריך להיות מוסתר; מצד שני, זה צריך להיות קל ומהיר נגיש. כמו כן, יש להתקין במקום כל אחסון העומד בדרישות לגבי התקנה בטוחה. המשמעות היא שאסור להציב כספות ענקיות וכבדות בקומה השנייה באמצע החדר שכן הן עלולות לפגוע בבניית הבניין. כספות גם לא מומלץ להחזיק במטבח או במקומות חשופים לאש או לחות.

המיקום הטוב ביותר לכספת הוא מוסך, מרתף או ארון בקומה הראשונה. עם זאת, בעל כספת צריך לקחת בחשבון מספר גורמים כמו רמת הלחות, נגישות האחסון וכו'.

9. האם הכספת שלך צריכה להיות מעוגנת למטה?
בחירת מקום להתקנת כספת, הבעלים צריך לקחת בחשבון שכספת לא ניידת דורשת עיגון. סביר להניח שכספת אקדח מוברגת תיגנב או תתהפך. רוב הכספות מצוידות בחורים המאפשרים עיגון קל.

10. מחיר הכספת
כנראה מיותר לציין שטווח המחירים לכספות הוא ממש רחב. זה תלוי בגודל, בתכונות, ברמת האבטחה ובעוד עשרות גורמים. עם זאת, ישנן כספות שונות בתקציבים שונים: בעלים לעתיד עשוי לבחור או בכספת ביתית קטנה וזולה או בכספת ביתית גדולה ומפנקת. זה תלוי בבעלים איזה בטוח לבחור. אבל זה הגיוני להתאים את המחיר עבור חפצי הערך שתשמור בכספת עם החוסן והאמינות של האחסון. ככל שהחפצים שלכם יקרים יותר, כך בטוחים יותר ומכאן, הכספת שלכם צריכה להיות יקרה יותר.