איטום גגות ביבנה נעשה לכל סוגי המבנים הקיימים ונחשב לחיוני מאוד. יותר מכך, לא ניתן לתפקד בתוך מבנה שאינו אטום היטב בעת חדירת מים. בנוסף לגגות, האיטום נעשה לכל פתח כמו חלון, מרפסת, דלת ועוד. כמו גם למרפסות שמש, למרפסות המתחברות לחדרי השינה, לקירות החיצוניים של הבית, בין מפלסים באותו מבנה וכדומה. אטימה מקסימאלית תמנע שיבוש מהלך החיים בגלל רטיבות ו/או חדירות מים. איטום גגות הינו החשוב ביותר בגלל שהגגות הינם אופקיים ורחבי שטח. בימי גשם מצטברים עליהם שלוליות, ואם אין שיפועים, ניקוזים יעילים ואיטום תקין אז חדירת מים דרך סדקים היא בלתי נמנעת. מכל שכבות ההגנה הללו האיטום הוא האחרון והנדרש ביותר. איטום באמצעות יריעות ביטומניות הינו היעיל ביותר. הוא מחזיק מעמד לזמן ארוך ומספק הגנה מקסימאלית. היריעות משמשות לאיטום גם במרפסות חיצוניות מתחת לבלטות, במרתפים, בבריכות מים ובכל מקום בו נדרש מענה טוב במיוחד.

תכונות היריעות ותהליך האיטום

המקובלות ביותר הן בעובי של 5 או 4 מ"מ העמידות לטמפרטורות קיצוניות ולפגיעות מכאניות. ההבדלים בין שתיהן הן בהגנה המסופקת, וכמובן, במחיר. הגגות המתאימים ביותר לשיטה זאת הם רחבי השטח והבתוליים. כלומר: גגות שרק עתה נבנו והינם חשופים וללא מתקנים. ניתן לפרוס עליהם יריעות ולחברן באמצעות דבק מיוחד או על ידי חימום. לפני הדבקתם יש למרוח חומר פרמייר מקשר המיוצר על בסיס ביטומני שתפקידו הוא ליצור שכבת מגע נוחה הגורמת להידוק טוב של היריעה. עם זאת, ניתן להניח אותן גם על גגות שנאטמו בחומרים אחרים. במקרה של זפת, אזי יש לבצע הכנה מינימאלית מכיוון שמדובר על חומרים מאותה משפחה. במקרים בהם היו איטומים מחומרים אחרים כמו צמנטיים, אקריליים, פוליאוריטנים ועוד, יש לנקות ולקלף היטב את שאריות האיטום, אחרת היריעות לא יידבקו כלל.

איטום גגות עם מתקנים

איטום גגות עם מתקני דוד שמש ומזגנים עליהם באמצעות יריעות ביטומניות נחשב למורכב יותר, ובמקרים רבים, לא כדאי. כך כאשר הגגות קטנים. במקרים כאלו יש להוריד את המתקנים ולהניח את היריעות. במקרים אחרים, יש לחתוך את היריעות  סביב רגלי המתקנים ואז יש קושי לאטום בנקודות החיתוך. בגגות כאלו, זפת חמה תהיה יעילה בהרבה בגלל שהיא חודרת לכל חור ומרווח. היא אמנם מחזיקה פחות זמן אבל גם פחות יקרה. כדי לסבר את האוזן: איטום עם יריעות מחזיק מעמד לפחות כ 7 שנים וזיפות כמחצית מהזמן הנ"ל ואפילו מעט פחות.

איטום מרפסות מרוצפות

איטום זה חייב להתבצע מתחת לריצוף. שיטת העבודה דומה לריצוף גגות אלא שכאן יש לרצף לאחר מכן באמצעות אריחים הנבחרים על ידי הלקוח. יש צורך להכין את המצע, את הרולקות החוצצות עם המעקות ועוד. התקנה למרפסת בתולית היא הקלה ביותר, במרפסת מרוצפת קיימת יש לעקור את הריצוף הקיים ולפנותו, להכין את המקום לאיטום ביטומני ולהניח ריצוף חדש. מה שמייקר את העבודה. עם זאת, איטום כזה פותר בעיות רטיבות לבית לפחות לעשור ואפילו יותר.

איטום למרתפים בריכות וכדומה

כאן ניתן להשתמש ביריעות ביטומניות לתחתית המבנה וגם לקירות. הסיבה לכך כי מקומות אלו רוויים במים ובין היתר, יש סביבם אדמה אשר הופכת לרטובה בימים גשומים. לכן, היריעות הן הפיתרון היעיל ביותר ואוטמים לחלוטים מכל הכיוונים. גם כאן שיטות העבודה דומות. מומלץ לקבל שירות מקבלן איטום גגות ביבנה בעל מוניטין. הוא משתמש ביריעות תקניות ובחומרים איכותיים ביותר כדי לקבל איטום מקסימאלי יעיל.