כספות ביתיות נועדו להגן על חפצי ערך וחפצים יקרי ערך מפני פולשים מבחוץ. לעתים קרובות הם כבדים לנשיאה, לעתים קרובות יותר ממאה פאונד במשקל, נעולים היטב, עם צורה כלשהי של מנעול המאבטח את החלק הפנימי, ולעתים קרובות קטן מספיק כדי להסתתר בארונות. ברור שהם מוגנים היטב מפני פורצים וגנבים נפוצים. אבל דבר אחד שבעלי כספות ביתיות לרוב מתעלמים ממנו הוא האיומים הפנימיים על חפצי הערך שלהם. אם שריפה עוקפת בית ושורפת הכל, יש מעט כספות ביתיות רגילות שיכולות לעשות כדי להגן על הסחורה שבתוכם. מסיבה זו, כספות חסינות אש צומחות בפופולריות מיום ליום.

עם מעטפת חיצונית מגינה להגנה מפני הלהבות, כספת ביתית מומלצת חסינת אש מבטיחות שכל מה שבפנים ישרוד את הנזק ששריפה תגרום. לפיכך, בעוד שכל מה שמחוץ לכספת, בגדים, טלוויזיות וכדומה עלולים להישרף עד היסוד יחד עם בית, תכולה בתוך כספת שלא ניתן להחליפה לא תישרף.

את רוב הכספות הביתיות, בין אם אלו שנכנסות לקירות או כאלה שהן קטנות ומוסתרות בקלות, ניתן לקנות כחסינות אש. הם עולים קצת יותר, אבל הם בהחלט שווים את ההשקעה הנוספת כדי להבטיח הגנה על מוצרים יקרים ו/או שאין להם תחליף.

עם זאת – לפני שאתם מחליטים לרכוש כספת ביתית חסינת אש, ודאו שאתם אכן זקוקים לכזו.

אין צורך לבזבז יתר על המידה על כספת עם תכונות ומפרטים שאתה לא באמת צריך. לדוגמה. אם אתם מתכוונים למקם את הכספת שלכם בחלק שכבר חסין אש בביתכם, אין סיבה לקנות כספת שגם כוללת את אותה הגנה. בנוסף, אין סיבה להשקיע בכספת המגנה מפני הלהבות אם אינכם מתכוונים להשתמש בכספת שלכם, מכל סיבה שהיא.

כמובן שרוב האנשים אכן משתמשים כספת מפתח חיצונית שלהם כדי להגן על פריטים יקרים וחשובים ואכן זקוקים לבטיחות מפני שריפה. אז זה לא צריך להתפלא שרוב הכספות שמחירן מעל הסכום הנמוך ביותר האפשרי אכן מגנות מפני הלהבות. שריפה סבירה בדיוק כמו פריצה, אז אם אתה מתכוון להתגונן מפני האחרון, למה לא להגן גם מפני הראשון?

דבר אחד שכדאי לזכור לפני רכישת כספת חסינת אש הוא שהם לא יכולים להגן על חפצי ערך מפני שריפות המתרחשות בתוך הכספת!

לא מומלץ להכניס חומרים דליקים ו/או מציתים בכספת לעולם. אתה תהיה די כועס לפתוח את הכספת שלך, רק כדי לגלות שהכל בפנים ניזוק ונהרס. מומחה כספות יכול להתייעץ איתך לגבי מה חפצי ערך יכולים ומה לא יכולים להיכנס לכספת. ברוב המקרים, כל החשובים יוכלו להיכנס.

לבסוף, איך אתה יכול להיות בטוח שהכספת הביתית חסינת האש שאתה מחפש לקנות באמת עמידה בפני אש?

דבר אחרון שחשוב לציין הוא שרוב הכספות הביתיות חסינות האש עוברות בדיקת אש UL. בדיקות אש UL הן בדיקות המבוצעות לכספות על ידי מעבדת החתמים, גורם בלתי תלוי הבודק כספות כנגד סוגים רבים של תנאים קשים. כאשר כספת עברה בדיקת UL היא מסומנת כ"UL Listed". זו התווית שאתה רוצה לחפש! קיים גם סוג שני של תווית בשם "נבדק לפי תקני UL". המשמעות היא שהכספת הוגשה לבדיקה, אך לא בהכרח עברה את הבדיקה. כספות הנתונות לבדיקות אש על ידי "מעבדת החתמים" נבדקות למשך 1/2, 1 או 2 שעות. כאשר כל המסמכים בתוך כספת נותרים ללא נזק לחלוטין במהלך פרקי הזמן הללו, הכספת מקבלת סיווג UL בהתאם. ככל שהסיווג גבוה יותר, כך מוכחת כספת ארוכה יותר כמגינה על תכולת הכספת מפני שריפה.

השורה התחתונה היא שכאשר מדובר בהגנה על חפצי הערך שלך, יש לחשוב על כל האפשרויות. אובדן פריט בשריפה או דרך חדירה של אדם אחר מביא לאותו סוף. ולמרות שכספות ביתיות חסינות אש עשויות לעלות קצת יותר, אף פעם אין שום נזק בהוצאת קצת יותר כעת כדי להרגיש בטוח יותר מאוחר יותר.