כספות ביתיות הן מרכיב חשוב באסטרטגיית אבטחת בית כוללת. לא משנה כמה טובה מערכת האזעקה שלך או אמצעי זהירות אחרים, אתה עדיין בסיכון שמישהו יקבל גישה לא מורשית לבית שלך. סיכון זה עשוי לנבוע ממישהו שאתה סומך עליו, כגון עובד שמבצע עבודה כלשהי בביתך. אז כספות ביתיות טובות נחוצות כקו הגנה אחרון באסטרטגיית האבטחה הביתית הכוללת שלך.

ישנן מספר סוגים שונים של כספת תקנית לאקדח. חלקם נועדו בעיקר להגן על מסמכים יקרי ערך מפני נזק עקב שריפה. לרוב מדובר בכספות קטנות בסגנון חזה הנפתחות מלמעלה. מכיוון שניתן לסחוב אותם בקלות, הם אינם מומלצים כחלק מאסטרטגיה נגד פורצים. אנו עוסקים בעיקר בכספות קיר ובכספות ביתיות בסגנון ארונות זקופים שלא ניתן לסחוב אותם בקלות.

כספות קיר מהוות כספות ביתיות טובות אם הן מוסתרות היטב. מכיוון שהם בנויים מחומרים דקים למדי על מנת להיכנס בתוך קירות פנימיים, הם אינם עמידים במיוחד בפני פריצות. אז אלא אם כן הם מוסתרים היטב, הם עלולים לא לספק הרבה הגנה. הסוג המאובטח ביותר של כספות ביתיות הן כספות זקופות בסגנון ארון הניתנות להברגה למקומן ו/או שהן כבדות מדי לנשיאה.

סוגים אלו של כספות ביתיות מדורגות לעיתים גם להגנה מפני אש ופריצה. כדאי לבדוק ולוודא שהכספת שאתה שוקל נושאת את שני סוגי הדירוגים. דירוג אש לדוגמה הוא דירוג חסין אש של שעה. המשמעות היא שהכספת נבדקה בתנאי שריפה בפועל כדי לעמוד בשריפה של 1700 מעלות צלזיוס לפרק זמן של שעה, ושהטמפרטורה בתוך הכספת לא עלתה מעל 350 מעלות צלזיוס. בנוסף, כדי להגן מפני נזקים עקב המים ששימשו לכיבוי השריפה, הכספת נבדקת כדי לוודא שהלחות לא עלתה מעל 80% בזמן כיבוי האש.

דירוג פריצה לדוגמה הוא דירוג UL TL 15 או TL 30. דירוג TL 30, למשל, אומר שלמנעולן מקצועי ניתנו 30 דקות לנסות ולפתוח את הכספת, באמצעות כלי מנעולנות נפוצים, ולא הצליח לעשות זאת. כספת שיכולה לעמוד בפני ניסיונות של פורץ נחוש לפתוח אותה למשך 30 דקות היא כספת מאובטחת מאוד – פורצים מסתמכים על כניסה ויציאה מהירה ולא יבלו זמן כזה בביתכם.

שיקול נוסף כאשר מסתכלים על כספות ביתיות הוא סוג מנגנון הנעילה בו משתמשים. הם שלושה סוגים בסיסיים – נעילת מקשים, חוגה משולבת ואלקטרונית. נעילת המקשים משתמשת במפתח שעליכם לעקוב אחריו. חוגת השילוב משתמשת בחוגה סיבובית מכנית שבה אתה משתמש כדי להזין את השילוב. כספות אלקטרוניות לבית משתמשות בלוח מקשים אלקטרוני שבו אתה מזין מספר PIN, או משתמשות ביומטריה – אתה פשוט מניח את האצבע המורה על סורק טביעות אצבע כדי לפתוח את הכספת.

כדאי לחפש סוחר מכובד עם ניסיון רב בעסקי אבטחת הבית בעת רכישת כספת. סוחר מנוסה יכול לעזור לך להחליט איזו כספת היא הטובה ביותר עבור הצרכים שלך. הם יכולים גם להמליץ ​​על היצרנים הנחשבים ביותר.